B1 Vitamini İle İnme ve Kalp Krizi Riskini Azaltın

Türkiye’de her yıl 375 binden fazla insan çeşitli sebeplerle ölmektedir. İnme ise hem Türkiye’de hem de tüm dünyada kalp hastalıkları ve kanserden sonra en sık görülen 3. ölüm nedeni olmakla birlikte kalıcı kısıtlılık sebepleri arasında 1.sıradadır.

İnme nedenleri , kişinin elinde olmayan genetik nedenlere de bağlı olabileceği gibi, yaşam tarzına da bağlı olabilir. Dengesiz beslenme, aşırı kilo, alkol, stres, sigara gibi faktörler inme riskini artırmaktadır. Özellikle yaşlılık döneminde ortaya çıkan hipertansiyon, diyabet, böbrek yetmezliği gibi hastalıklar da inmeyi tetikleyebilmektedir.

Oregon Devlet Üniversitesi, Linus Pauling Enstitüsü’nden Mark McCarty ve Charles Thomas’a göre inme riskini artıran koşullardan biri de, vücut tarafından oluşturulan bir aminoasit olan homosistein seviyelerinin yükselmesidir. Yaptıkları çalışmalar, inme ve kalp krizi riskinin, homosistein seviyeleri normal aralıkta olan insanlara göre 3 kat fazla olduğunu ortaya koyuyor. Peki, homosistein seviyenizi azaltmak için ne yapabilirsiniz ?

Önemli klinik çalışmalar, B1 Vitamininin inme riskini azalttığını gösteriyor.

Xu Yuming ve Çin’deki Zhengzhu Üniversitesi’ndeki bir araştırma ekibi, B1 vitamininin homosistein düzeylerini azaltıp azaltmadığını ve kişinin inme riskine etkilerini belirlemek için üç yıllık bir süre boyunca 55.000’den fazla kişiden toplanan verilerle büyük ölçekli bir analiz gerçekleştirdi.

Nurology dergisinde yayınlanan bu çalışmanın sonuçlarına göre, B1 takviyesine sahip kişilerin placebo kullananlara göre yüzde 7 daha az inme geçirdiği saptanmıştı.

Yuming ve ekibi, inmenin önemli derecede azalmasını homosistein seviyesini düşüren B1 vitaminine atfetti. Ekip, ayrıca folat olarak da bilinen B9 vitamininin de benzer etkilere sahip olduğunu keşfetti.

 Veri havuzunun büyüklüğü göz önünde bulundurulduğunda, bu analizinin sonuçları, vücudunuzda B1 vitamininin yeterli düzeyde olmasının inme riskinizi önemli ölçüde azalttığına dair güçlü klinik kanıt sağlamaktadır.

Tıp uzmanları B1 vitamininin bağışıklık sistemi fonksiyonlarını da  güçlendirdiğini bildirdi

Maryland Üniversitesi Tıp Merkezi tarafından yayınlanan ve 19 klinik çalışmayı içeren bir meta-analize göre B1 vitamini, soğuk algınlığı ve grip mevsimi boyunca özellikle önemli olan, bağışıklık sisteminizi de güçlendirir. Ayrıca gözlerinizi, sinir sisteminizi ve kalp-damar sisteminizi sağlıklı tutmak için günlük beslenme rejiminizin, önerilen miktarda B1 vitamini içerdiğinden emin olun. National Institutes of Health tarafından yayınlanmış, günümüzde de evrensel değerler olarak ta kabul edilen önerilere göre, her gün en az 1.1 ila 1.4 mg B1 vitaminine ihtiyacınız bulunmaktadır.

B1 vitamininin inme riskini azaltmada ki önemi ve diğer birçok sağlık yararını göz önünde bulundurulduğunda, sadece gıdalarla yeterli B1 desteği aldığınıza güvenemezsiniz. Günlük beslenme rejiminize B1 vitamin desteği eklediğinizden emin olun.

2017-05-14T22:27:11+00:00