Hangisi Daha İyi? Multivitamin Mi? Tekli Vitamin Mi?

Muhtemelen bazı vitamin ve minerallerin hastalık önleme yeteneklerini duymuşsunuzdur. Dolayısıyla, C vitamini, D vitamini ve kalsiyum gibi gıda takviyelerini tek tek kullanmanın mı, yoksa gerekli tüm vitaminleri ve mineralleri tek bir pakete dahil eden bir multivitamin ürünü kullanmanın mı daha iyi olduğunu merak edebilirsiniz.

Bir multivitamin almanın daha iyi bir seçenek olmasının beş önemli nedeni vardır:

  1. Dengesiz besin alımı zararlı olabilir

Kullandığınız her bir besin öğesinin organizmanızda bulunan diğer besin öğelerini etkilediğini biliyor muydunuz? Örneğin, kalsiyumun emilimini en üst düzeye çıkarmak için D vitamini ile birlikte almalısınız. Ama diğer yandan baktığımızda kalsiyumun yüksek emilimi de vücudunuzda magnezyumun tükenmesine neden olabilir. Magnezyum eksikliğinin olası yan etkileri arasında ise iştah kaybı, mide bulantısı veya kalp yetmezliği sayılabilir. Bu tatsız senaryonun önüne geçmek için, tüm bu besin ögeleri arasında ki denge çok dikkatli bir şekilde sağlanmalıdır. Bu, genellikle gerekli vitamin ve mineralleri doğru oranlarda içeren bir multivitamin ürünü kullandığınızda sizin için otomatik olarak yapılır.

  1. Multivitaminlerin maliyeti daha düşüktür ve almak daha kolaydır.

Vitaminleri ayrı ayrı almak, multivitamin almaktan daha pahalıdır. 13 vitamin ve 14 önemli mineral bulunmaktadır. Tüm bu besin ögelerini ayrı ayrı kullanmak isterseniz 27 farklı ürünü satın almak zorunda kalacaksınız ki, bu takviyelerinin maliyeti tek bir multivitamin ürünü satın almaktan ortalama 7 kat daha fazla olabilir. Maliyeti bir kenara koysak bile, tek tek kullanmak zorunda kalacağınız 27 tablet pek de pratik bir korunma yöntemi olmayacaktır. Ayrıca içeceğiniz suyu da unutmayalım. Diyelim ki, yuttuğunuz her tablet için 100 ml suya ihtiyacınız var. Bu durumda, içeceğiniz muhtemelen 2.7 litre su, size şişkinlik, seyreltilmiş elektrolitler, enerji kaybı, korkutucu ve sık banyo gezileri olarak geri dönecektir. Bu yönteme kıyasla günde bir ila dört kez alarak kullanabileceğiniz bir multivitamin tablet veya şurup desteği hem çok daha kolay, hem de daha az maliyetle size gerekli besin desteğini sağlayacaktır.

  1. Tekli takviyeler sizi aşırı dozda fazla risk altına sokar.

Tekli vitamin, mineral takviyeleri genellikle önerilen günlük miktarın % 100’ünden fazlasını içerir. Uzun sürelerle yüksek miktarlarda takviye almak bazı yan etkilere neden olabilir. C vitamini ve B kompleks vitaminleri gibi suda çözünür vitaminler günlük olarak idrarla atılır ve genellikle güvenli kabul edilir. Bununla birlikte, A, D, E ve K vitaminleri gibi yağda eriyen vitaminler organlarınızda depolanır ve aşırı doz alınmasının muhtemel hale gelmesi için vücudunuzda 6 aya kadar kalabilir. Minerallerde de aşırı doz almak kolaydır. Örneğin çinko da doz aşımı bulantı, uyuşukluk veya kas koordinasyonunun kaybı gibi çoklu yan etkilere neden olabilir. Çinko aynı zamanda demir ve bakır emilimini de etkiler ve bu da anemiye neden olabilir. Konu vitamin ve mineralse denge en büyük anahtardır.

  1. Multivitaminler kapsamlı bir sigorta sunar

Daha önce de belirttiğimiz gibi 13 vitamin ve 14 önemli mineral var. Eğri oturup, doğru konuşalım; Günde 27 tablet almayacaksınız. Muhtemelen, son zamanlarda medyada reklamlarını gördüğünüz birkaç vitamin ve mineral ürünü alıp diğerlerini görmezden geleceksiniz. Oysa ki, önemsiz vitamin diye bir şey yoktur. Herhangi bir vitaminin veya mineralin eksikliği zamanla ciddi sağlık sorunlarına neden olabilir.

Tekli vitamin kullanmak, yangın hasarına karşı ev sigortası yaptırmak gibi bir koruma sağlar. Peki su basmasına, hırsızlığa, doğal afetlere karşı bir koruma sağlar mı ?

Size önerimiz, en mantıklı adımı atın ve tekli destek yerine bir multivitamin ürünü kullanıp, kendinize kapsamlı bir sigorta yaptırmış olun.

  1. Tekli takviyeler yalnızca belirli bir tıbbi duruma yardımcı olmak için alınmalıdır.

Tekli vitaminler ile ek destek bazı sağlık sorunlarında mantıklı olabilir. Örneğin, anemi hastasıysanız, doktorunuz size kullandığınız mulltivitaminin yanı sıra günde 100 mg’a kadar ekstra bir demir takviyesi almanızı önerebilir. Bununla birlikte, geçerli bir tıbbi sebep olmaksızın ekstra demir almak ta tehlikeli olabilir. Sağlıklı bir kişi günde 100 mg demir alırsa, karaciğer hasarına ve kalp sorunlarına neden olabilen bir durum olan sekonder hemokromatoz gelişebilir. Kullanacağınız tekli desteğin olası tüm etkileşimlerini ve yan etkilerini bilmediğiniz sürece sadece bir doktora danıştıktan sonra kullanın.

Tekli bir vitamin mineral takviyesi almaya, reçeteli bir ilaç alma şeklinde muamele edilmelidir.

Öte yandan, bir multivitamin ürün almak çok daha güvenlidir. Aşırı doz ve besin dengesizliği riski taşımaz.

 

Özetle, multivitamin kullanmak daha mantıklı bir seçenek gibi durmaktadır. Onlar sadece daha ucuz ve daha kullanışlı değil, aynı zamanda daha da güvenlidirler. İçerdikleri vitamin ve minerallerin dikkatlice dengelenmiş miktarları, besin maddelerinin emilimini en üst düzeye çıkarmanızı ve çeşitli olası hastalıklara karşı kapsamlı bir sigorta sağlar.

 

2017-05-19T15:41:20+00:00