Soğuk Almaktan Bıktınız Mı? Bağışıklığınızı Güneş Işığı Vitamini ile Artırın!

Dışarıda biraz zaman geçiren ya da bronzlaşmış harika bir tene sahip arkadaşlarınızın daha az hastalandığını fark ettiniz mi? Bunun olası nedenlerinden biri, güneş altında daha çok vakit geçirdikleri için vücutlarının ihtiyaç duyduğu tüm D vitaminini üretmesidir. Günümüzde çoğu insan artık vücudun kalsiyum emilimini kolaylaştırdığı için bu gerekli besin maddesinin kemik sağlığında oynadığı önemli rolü biliyor. Bağışıklık sisteminde D vitamini, bakterilere ve virüslere saldırmak için vücudunuzun savunma sinyallerini veren bir regülatör görevi görür. Viktorya döneminde bile doktorlar, tüberküloz hastalarına güneş altında vakit geçirmeyi ve morina karaciğeri yağı almayı tavsiye etmişlerdi. Farkında olmamalarına rağmen, bu doktorlar aslında bir D vitamini rejimini reçete ediyorlardı.

D vitamini pnömoni (zatürre) riskini azaltır

Bağışıklık sistemi zayıf olduğunda, pnömoni (Zatürre) gelişme riski yüksektir. Bu akciğer enfeksiyonuna yakalanan yaşlı yetişkinlerin, gençlere göre komplikasyonları geliştirme eğilimi daha yüksektir. Örneğin, pnömoni gelişen yaşlılar, akciğerlerden gelen iltihapların göğüs boşluğuna, akciğer abselerine, yara izlerine ve plörezize yayılımı nedeniyle daha fazla kalp hastalığı riski altındadır.

Yakın zamanda Finlandiya’dan bir araştırma ekibi, kanda D vitamini düzeylerini arttıran yaşlı erişkinlerin pnömoni riskini önemli ölçüde azalttığını keşfetmiştir.

Doğu Finlandiya Üniversitesi’nde görevli bilim adamları, yaş ortalamaları 62.5 olan 1421 erişkinin D vitamini düzeylerini ve pnömoni insidansını karşılaştırdı. Araştırmacılar, D vitamini seviyesinin en yüksek olduğu yüzde 30 luk dilimde yer alan kişilerde pnömoniye yakalanma oranının, D vitamini seviyeleri en az düzeyde olan yüzde 30 luk dilimde bulunanlara kıyasla 2,5 kat daha az  olduğunu buldu.

Finlandiya’nın kuzey enlemlerinde olmasından dolayı, insanlar kış aylarında güneş ışığından çok az faydalanabilirler ve bu yüzden D vitamini eksikliği Finlandiya için çok ciddi bir halk sağlığı sorunudur.

Yeterli miktarda D vitamini aldığınızdan emin olun!

Vücudunuzun D vitamini elde etmesinin ana yolu cildinizdeki pigment ile güneş ışığının emilmesi ve daha sonra vitamin haline dönüştürülmesidir. Bu hayati öneme sahip besleyici maddeyi içeren bazı gıdalar arasında yağlı balıklar, balık yağı ve takviye edilmiş süt ve süt ürünleri bulunmaktadır. Çoğu insan günlük beslenme alışkanlıklarında D vitamini kaynaklarını yeterince alamadığından, bağışıklık sistemini güçlendiren bu besin maddesinin vücuttaki seviyesini korumanın en iyi yolu, uygun bir D vitamini takviyesi almaktır. Çocuklar ve yetişkinler için günlük 15 mikrogram D vitamini takviyesi önerilmekte olup, yaşlılarda bu değer 20 mikrograma çıkmaktadır.

2017-05-22T21:43:23+00:00